Korisničko ime      Lozinka

Nemaš nalog? Registruj se

Profil

Opšte informacije

Ime i prezime

Matija Rajkovic

Godina rođenja

Beograd 1980.

Živi i radi

Kruševac - Beograd

Srednja škola

Gimnazija Kruševac 1999.

Fakultet

AU Novi Sad, 2003, FLU Beograd 2009.

U klasi profesora

Jovana Rakidžića i Čedomira Vasića

Član udruženja

ULUS 2005, ULUK Kruševac 2011.

Rodjen u Beogradu 1980. Završio Gimnaziju u Kruševcu 1999. Diplomirao na Akademiji umetnosti u Novom Sadu 2003. na slikarskom odseku u klasi profesora Jovana Rakidžića. Postdiplomske studije završio na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 2009. na istom odseku u klasi profesora Čedomira Vasića. Do sada je izlagao 30 puta samostalno i 116 puta grupno. Izlaže od 1999. U okviru studijskih putovanja, boravio u: Francuskoj - Pariz, Italiji - Milano, Venecija, Padova, Verona, Nemačkoj - Minhen, Austriji - Beč, Turskoj - Efes, Izmir, Mađarskoj - Budimpešta, Sekešfehervar, Bugarskoj - Plovdiv, Sloveniji - Ljubljana, Maribor, Celje.

 

Dela mu se nalaze u privatnim kolekcijama, radnim organizacijama i ustanovama kulture širom Srbije. Izbor iz bibliografije, radio i televizijskih intervjua i emisija sadrži više od 200 jedinica. Učesnik je i oko 35 likovnih kolonija. Član je ULUS-a od 2005. i ULUK Kruševac (jedan je od osnivača) 2011. Predaje na Visokoj školi strukovnih studija za vaspitače u Kruševcu od 2010. Živi i stvara na relaciji Kruševac-Beograd.

Nijedan umetnik ne trpi stvarnost, smatra F. Niče, što je istina, ali ni jedan umetnik ne može bez stvarnosti pa se slikarski početak Matije Rajkovića zasniva na dvosmernoj komunikaciji od sveta ka sebi i od sebe ka svetu. Između stvarnosti iz koje crpi podsticaj, na kojoj temelji koncepciju svoje fikcije i njene realizacije likovnim sredstvima stoji njegova stvaralačka individualnost sa vlastitim viđenjem, shvatanjem i interpretacijom životnih pojava. Prihvatajući tradicionalnu distancu između slikanog objekta i njegove subjektivne objektivizacije na platnu on se opredeljuje izmedju dva slikarska gledanja - podređenost subjektivizacije samom objektu ili podređenost objekta subjektivnom tretmanu - za drugu opciju koja kleovski ne reprodukuje ono što je očigledno (spoljašnja realnost golih čulnih utisaka) već čini očiglednim unutrašnju realnost funkcionalnih zakonitosti. U osnovi ovog odnosa prema stvarnosti nalazi se prevratničko iskustvo da očigledna stvarnost predstavlja samo jedan od mogućih načina pojavljivanja stvarnog, da se očigledan spoljasnji svet definiše tek u vezi s čovekom i njegovim unutrašnjim svetom. Na taj način svaki fenomen prirode stavljen je u dvostruki odnos - prema integritetu subjekta i u odnos prema jedinstvu slike. Potenciranjem subjektivnosti traži ono što je bitno u svojoj ličnosti a ne u stvarnosti tako da delo, oslobođeno svake objektivne logike i stvoreno po samosvojnim pravilima, potvrđuje svog tvorca.

 

U crtežima kombinovanom tehnikom Matija Rajković se inspiriše oblicima viđenog ali crtež nije samo pod kontrolom oka već i plastičnog osećanja. Serija pejzaža nije ni realističko, ni naturalističko oblikovanje stvarnosti već subjektivizacija kreativnog objekta koji se u toku stvaralačkog postupka sve više objektivizuje. Po meri doživljaja i unutrašnjeg opredeljenja redukuje oblike prirode do same osnove, svodi na gustu mrežu poteza ili na valerski tretirane mrlje jednog tona, kada se svaka nova mrlja pokorava prethodnoj po svojoj protivrečnosti. Put od percepcije do likovne transpozicije je kratak i on brzim crtačkim potezima zaustavlja sekvencu trenutka. Oslobađa ekspresivnost, koja se kreće od konkretnog do potpuno apstraktnog motiva, postignuta potezima u jednom dahu potencira asocijativnu umesto narativne reference i doprinosi poetskoj atmosferi. U duhu istraživanja u novijin crtežima stvarnost posmatra u odlomku i fragmentima koji predstavljaju sami sebe i znakove svoje ograničenosti. Nije bitna predmetna realnost već ugao pod kojim se ona gleda. Ali, on ne posmatra samo ono što jeste već ga daje u novoj i neočekivanoj svetlosti. Ugao posmatranja može izazvati mnoštvo izobličenja ali čak i tada stvarnost ne prestaje da služi kao određena informacija.

 

                                                                              iz predgovora u katalogu prve samostalne izložbe u 

                                                                              Umetničkoj galeriji u Kruševcu 2004. god.

                                                                              dipl. istoričar umetnosti i muzejski savetnik

                                                                              Mr Lazar Stojnović (1947. - 2007.)

 

Kao što je svako dete - po prirodi svog gledanja na stvarnost i po širini svoje duše - istovremeno i umetnik , tako i odrasli umetnik može da se penje uskim i strmim stazama stvaralačke uzvisine i da stigne do njenih vrhova samo ako se njima kreće potpomognut onim detinjim što je sačuvao u sebi.Slikar odrasta uz decu, kao i mi, učeći od njih da svoje okruženje sagledava prelomljeno kroz prizmu dečije očuđenosti, čineći time svet oko sebe lepšim i boljim. Kao i deca, suštinski je povezan sa prirodom, oseća je svim svojim bićem i teži da njenu lepotu upija, prožima kroz sva svoja čula i sačuva doživljaj viđenog za sebe i za druge. Opet kao i deca, umetnik prima svet oko sebe kao celinu , posmatra i dopušta tom svetu da se u njegovom oku i umu raslojava, prelazi svoje sopstvene puteve i najzad opet spaja u jednu smislenu celinu, koja u jednom dahu biva prenesena na platno, prenoseći uz to i sve emocije koje je probudila u stvaraocu.

 

                                                                              iz predgovora u katalogu treće samostalne izložbe            

                                                                              "Odrastanja" u Skupštini Opštine Kruševac 2008. god.

                                                                              Snežana Đorđević

 

Asocijativne slikarske forme vizuelno podsećaju na automobil, no one su ipak plod mašte i duha bliske olupini po sećanju na opaženo i doživljeno. Slikajući površine suočio sam se s problemom rešavanja prostora, pribegavao sam strukturalnoj gradnji slike dovodeći haotičnost otpada u red i smislenu celinu. Trudio sam se da motiv apstrahujem do svođenja sadržaja slike na čisto plastične kvalitete boja i površina, tako da se vizija utiskuje u slikarsku materiju.

Materija, opet, nije tretirana kao elementarna vrednost, već kao poslednji stepen nekog preobražaja. Automobilski znaci, kao slova i brojevi, označavali su nataložen trag izvesne civilizacije, sve ono što su automobili vremenom prikupili. Obzirom da je sledeća etapa ulazak u presu, ti znaci koji će skliznuti na stepen u kome više neće biti nikakvog značenja, usporavaju raspadanje materije potvrđujući je kao ostatak nekog prethodnog vremena i nudeći je nama posmatračima kao nešto proživljeno, puno iskustva.

Izložba bi trebala da predstavi izazov vremena publici, da osveži sećanja na neke pređašnje epohe ali i da podstakne razmišljanje i potraži odgovore na pitanja koliko se prošlosti zahvaljući otpadima i procesu reciklaže nalazi u sadašnjosti i budućnosti. Zašto i kroz kakve promene svi zajedno prolazimo i da li groblja predstavljaju definitivan kraj ili drže odškrinuta vrata nekog novog početka?

 

                                                                               iz predgovora u katalogu magistarske izložbe

                                                                               "Groblja automobila" galerija FLU-a, Beograd 2009.god.

                                                                               Mr Matija Rajković

 

Bez pretenzija da ulazimo u dublju analizu ovog interesantnog i osobenog slikarstva, ističemo samo bitne karakteristike, koje njegove dosadašnje napore u traženju sopstvenog likovnog izraza, pokazuju u punom svetlu i omogućuju nam da umetnikove poruke, neposrednije primimo i doživimo. Njegove slike su očišćene od nepotrebnih detalja i svedene na jednostavne forme. Međutim on svoje slikarstvo gradi postupno, slojevito aplicirajući pritom i druge materijale, kojima postiže željeni utisak, različitih struktura i tekstura bojenih površina. Pri tom vodeći računa o dobro organizovanoj kompoziciji slike.

 

                                                                                sa otvaranja izložbe u

                                                                                Likovnom salonu Doma kulture

                                                                                u Čačku 2010. god., urednik likovnog programa

                                                                                Vesna Petrović

 

U opštoj pobuni i štrajku umetnika koji traje već nekoliko decenija, Matija Rajković pokušava, na jedan metaforičan način, da nas uvede u svet otpada - mesta gde se ambiciozne karijere završavaju, ustupajući mesto tehnički savršenijim modelima - ljudima. Groblje automobila - groblje ljudskih nadanja, strasti, individualnosti, posebnosti - svega nepoželjnog u svetu uniformnosti i nepokazivanja emocija, mesto gde zaboravljeni dobijaju novo značenje. Skup izlomljenih linija, jednostavnih, gotovo geometrijskih površina pokrivenih pastuoznom bojom sive, smeđe, oker... slike velikih formata, racionalno rešenih zadataka do apstrakcije. Linije i površine na slici započinju novi život kao osamostaljena forma u novom značenju. Optimistička vizija da odbačeni i reciklirani imaju šansu u novoj egzistenciji i postavi stvarnosti. Da sve nije samo san, svedoče i komadići realnosti umetnuti u površinu slike, pokazuju još jednom višeznačnost nečeg tako običnog i naizgled mrtvog. Ovi stvarni predmeti dobijaju estetsku vrednost, a mesto odlaganja nepotrebnog postaje savremena priroda: mehanička, tehnička, industrijska, preplavljena reklamama. Umesto drveća, trave i vode, okruženi smo sivilom predgrađa.

Matijine slike pokazuju još jedan recept za preživljavanje, još jedan modus novog, otpornog na habanje, duhovnog ustrojstva koje je u stanju da savlada prepreke i uspešno se kreće u ovoj igri ubrzanog tempa i ritma savremene stvarnosti.

 

                                                                                sa otvaranja samostalne izložbe

                                                                                u legatu "Milića od Mačve", KCK

                                                                                u Kruševcu 25. 10. 2010. god.

                                                                                dip. ist. umetnosti Maja Olić

 

Zavrženo karoserijo avtomobilov in drugih produktnih tehnologije, vse to z določeno metaforiko, ki na vizualni in pomenski ravni govorijo o času, o civilizaciji, o sodobni pokrajni, o trenutku bivanja, o smrti in ponovnem rojstvu; torej o preobrazi, ki je značila za organski kot anorganski svet. Nič ni večnega in ničesar ni dokončnega. Tako kot življenje. Vse se preobraža. Tudi avtomobil, stigmatiziran s standardom, ki že jutri lahko postane kocka barvne pločevine, pripravljena za reciklažo, na preobrazbo v drug, morda nič manj pomemben predmet potrošništva; - ali pa nas vodi k premisleku o umetnosti, o virtualnem svetu, ki ga išče umetnost, o bivanju artefakta / materialne slike in mimobežni, neulovljivi in nesnovni elektronski sliki. Matijeve slike so očiščene vse detajlov, so enostavne in sistematično grajene forme, barvno in tudi materialno slojevite. Podoba je vsota lomljenih linij, zapolnjenih z sivimi, rjavimi in oker toni, z dodanimi neslikarskimi materiali, vse to grajeno v pretehtani kompoziciji in zgedbo o svetu, v katerem živimo – odpadi postojajo sodobna urbana polja.


                                                                               sa otvaranja izložbe “Trojnost v obliki in barvi”     

                                                                               u Žalecu, 05. 04. 2012. god.   

                                                                               Savinov likovni salon, ZKŠT Žalec 

                                                                               dipl. ist. umetnosti Mr Alenka Domjan

 

Matija Rajković pruža neke dokaze da je priroda, pejzaži kakve je video i zapamtio, baš ono što će njegovu složenu emociju zaokružiti u delo, umetnički nadgrađenu realnost, koja će na najbolji način iskazati oduševljenje za raznolika postojanja. To i jeste i nije svedočanstvo o prirodi; uloga selekcije površine i njeno uobličavanje u posebnu celinu je presudna. Napor da se snaga realističnog postojanja slike koja se gleda, svede na naznaku, je upravo onaj umetničko/estetski trud da se vulgarnom i opštem da vid posebnog. Dva napora da se priroda i prirodnost uhvati i ovekoveči zajedno sa svim kompleksnim psiho/fizičkim čine ove crteže zanimljivim i lepim dokazom u kojoj meri je umetnik zavistan kako od sećanja nastalog pukim gledanjem, tako i od izabranog izraza kojim će sve to, u vidu gradnje posebnog mita o jednom trenutku, ovaplotiti u umetničko delo.

 

                                                                                odlomak iz emisije "Kulturni krugovi"

                                                                                Radio Beograd 2. program, februar 2014.god.

                                                                                Povodom izložbe Crteža 2004. - 2014.

                                                                                u Maloj galeriji ULUPUDS-a u Beogradu

                                                                                dipl. ist. umetnosti Bratislav Ljubišić

 

Izložbom crteža Matija Rajković obeležava deceniju od izlagačkih početaka u ovoj disciplini. Po prirodi stvari u pitanju je sumiranje ličnih iskustava, tim pre jer se iz priložene dokumentacije, u katalogu, može konstatovati bogata izložbena aktivnost. Tematskom raznolikošću dominiraju segmenti struktuirani linearnim grafizmom. Rezultat je veći kada je praćen valerskom komponentom što podrazumeva prostorno insistiranje. Iako pejzažna osnova utiče na narativni tok, nije presudna, bar ne u smislu konačne opcije. Konkretno, kada je u pitanju prepoznatljiv svojevrsni čestar, asocijacije mogu da dograde predstavu po meri sopstvenih shvatanja. Naglašena ekspresivnost nalazi ishodište u atmosferi takvog predela. Izbor motiva se pokazao presudnim za predstojece inventivno usmerenje. Na nivou detalja, sigurnim sredstvima linijom i površinom, Matija Rajković naglašava istraživački proces ne narušavajući funkcionalnost celine. Iskreno udubljivanje doprinosi da reaguje sa jednakom pažnjom u značenjskom i vrednosnom smislu. Spoljni podsticaji artikulisani prepoznatljivom simbolikom rezultuju željenom komunikativnom efektnošću. Afinitet za formalno prostornu opciju, posredstvom zastupljenih elemenata, odnosi se na šire shvatanje senzibiliteta u prvom redu slikarske provenijencije. Razrada zasnovanog koncepta kao pokazatelj određenog kontinuiteta neće ostati samo za sebe bez obzira što crtež u ovom slučaju egzistira kao samosvojna disciplina.

 

                                                                                povodom samostalne izložbe

                                                                                u Maloj galeriji ULUPUDS-a,

                                                                                u Beogradu, februara 2014. god.

                                                                                Zoran Kačarević

 

Nov odnos prema svetu i globalni preobražaj plastičnih vrednosti Matija Rajković stavlja kao sudbinu umetnosti u ruke stvaralačkog subjekta, svesnog sebe, svojih moći i mogućnosti da te svoje sposobnosti slobodno poseduje i razvija. On nomadski luta prazninom postojanja i vrtoglavim stazama umetnosti, reaguje na izazove duha vremena čija destruktivna energija afirmiše, zrači autoritetom bića i pokazuje se onim što jeste i onim što radi. Začetnik vremena i njegovih prolaznih istina neguje subverzivan odnos prema konačnom, konfrontira se s ideološkim pragmatizmom i malograđanskim poimanjem umetnosti, uvećava osećanje odgovornosti za sopstveni individualni život. Linije i površine na slici započinju nov život u novom značenju kao osamostaljena forma.

 

                                                                                u galeriji "Čedomir Krstić",

                                                                                u Pirotu, 8. jula 2014. god.

                                                                                dipl. ist. umetnosti Radmila Vlatković

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     Nagrade i priznanja:


- Zastupljen u umetničkim zbirkama 30 galerija, muzeja i ustanova od javnog značaja Republike Srbije

- 2005./`06.god. Stipendista "Fonda za razvoj mladih talenata" grada Kruševca

- 2014.god. Nagrada publike na 4. Godišnjoj izložbi Udruženja likovnih umetnika Kruševca

 

- 2016.god. Otkup Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije za 2016. godinu

 

 

 

 

 

                                                                                      Samostalne izložbe:

 

2004.god. - KRUŠEVAC, Umetnička galerija Narodnog muzeja, slike i crteži

2006.god. - KRAGUJEVAC, Moderna galerija Narodnog muzeja - Mali likovni salon, slike i crteži

2008.god. - KRUŠEVAC, Skupština Opštine, "Odrastanja", slike

2009.god. - BEOGRAD, Galerija Fakulteta likovnih umetnosti, "Groblja automobila", magist. izl. slike

2010.god. - ČAČAK, Likovni salon Doma kulture, "Karoserije i korozije", slike i crteži

                   - KRUŠEVAC, Kulturni centar, Galerija legata "Milića od Mačve", slike i crteži

2012.god. - ŽALEC (Slovenija), Savinov likovni salon - ZKŠT, "Trojnost v obliki in barvi", slike i crteži

2013.god. - OPOVO, Galerija "Jovan Popović", slike i crteži

                   - KRUŠEVAC, Galerija Kruševačkog pozorišta - ULUK, "Urbane selekcije", slike

2014.god. - BEOGRAD, Mala galerija ULUPUDS-a, "Crteži 2004 - 2014."

                   - PIROT, Galerija "Čedomir Krstić", slike i crteži

                   - VRŠAC, Velika galerija Kulturnog centra, crteži

                   - GORNJI MILANOVAC, Moderna galerija Kulturnog centra, crteži i dig. grafike

2015.god. - NOVI SAD, Kulturni centar - Mali likovni salon, "Predeo ispunjen tišinom", crteži i dig. grafike

                   - TRSTENIK, Likovni salon Doma kulture, slike i crteži

                   - BEOGRAD, Blok gallery, digitalne grafike

                   - BEOGRAD, Galerija `73, "Porodica Rajković", crteži

                   - KRAGUJEVAC, Gradska galerija "Mostovi Balkana", crteži i dig. grafike

2016.god. - NIŠ, Galerija savremene likovne umetnosti - "Paviljon u tvrđavi", crteži i dig. grafike

                   - KRUŠEVAC, Galerija Kulturnog centra - 13. Noć muzeja, dig. grafike

                   - BEOGRAD, Galerija Jugoexport, slike i dig. grafike

2017.god. - IVANJICA, Galerija Doma kulture, dig. grafike

                   - INĐIJA, Galerija Kuće Vojnovića - Kulturni centar, dig. grafike

                   - APATIN, Galerija Meander - Kulturni centar, dig. grafike

                   - SMEDEREVSKA PALANKA, Galerija moderne umetnosti Narodnog muzeja, dig. grafike 

2018.god. - POŽAREVAC, Galerija savremene umetnosti - Narodni muzej, crteži i dig. grafike

                   - KRALJEVO, Gradska galerija, digitalne grafike

                   - VLASOTINCE, Galerija Zavičajnog muzeja, crteži

                   - NIŠ, Galerija Niškog kulturnog centra - NKC, dig. grafike 

2019.god. - BEOGRAD, Galerija Centra za kulturu i obrazovanje Rakovica, dig. grafike

 

                                                                                      Važnije grupne izložbe:

 

2000.god. - KRUŠEVAC, Umetnička galerija Narodnog muzeja, Bijenale "Mladi"

2001.god. - DESPOTOVAC, Galerija Centra za kulturu, "Manasija" - izložba crteža

                   - PALE (BiH), Studentski centar, Izložba LK "Pale", 6. saziv

2002.god. - NOVI SAD, Petrovaradinska tvrđava, Studenti AU Novi Sad

                   - KRUŠEVAC, Umetnička galerija Narodnog muzeja, Bijenale "Mladi"

2003.god. - NOVI SAD, Galerija Podrum, Diplomska izložba studenata AU Novi Sad

                   - KRUŠEVAC, Galerija "U prolazu", Dom sindikata, Umetnici Kruševca

2004.god. - KRUŠEVAC, Galerija Kruševačkog pozorišta, "Rotary club"

                   - KRUŠEVAC, Umetnička galerija Narodnog muzeja, 46. Oktobarska izložba

2005.god. - BEOGRAD, Umetnički paviljon "Cvijeta Zuzorić", Izložba novih članova ULUS-a

                   - KNIĆ, Dom kulture, izložba LK "Gružanska jesen", 10. saziv

                   - KRUŠEVAC, Umetnička galerija Narodnog muzeja, 47. Oktobarska izložba

2006.god. - KNIĆ, Dom kulture, izložba LK "Gružanska jesen", 11. saziv

                   - BEOGRAD, Galerija Singidunum - ULUPUDS, 13. Beogradska mini art scena

2007.god. - BEOGRAD, Galerija Ruskog doma, Iz kolekcije LK "Knić 1996 - 2006"

                   - ZRENJANIN, Kulturni centar, Izložba LK " Crtež ", 16. saziv

                   - BEOGRAD, Umetnički paviljon "Cvijeta Zuzorić", 8. Beogradski bijenale crteža i male plastike

                   - BEOGRAD, Galerija Singidunum - ULUPUDS, 14. Beogradska mini art scena

                   - KLADOVO, Dom kulture, Izložba 8. saziva LK "Đerdap-turist"

2008.god. - GORNJI MILANOVAC, Moderna galerija Kulturnog centra, 9. Medjunarodno bijenale umetnosti minijature

                   - BEOGRAD, Umetnički paviljon "Cvijeta Zuzorić", Prolećna izložba ULUS-a

                   - GORNJI MILANOVAC, Likovna galerija Kulturnog centra, "Mina Karadžić", Savinac, 14. saziv LK

                   - RUSKI KRSTUR, Dom kulture, "47. Crvena ruža", izložba LK "Njaradi 2007."

                   - BEOGRAD, Umetnički paviljon "Cvijeta Zuzorić", Jesenja izložba ULUS-a

                   - KRUŠEVAC, Umetnička galerija Narodnog muzeja, 50. jubilarna Oktobarska izložba

                   - ČAČAK, Likovni salon Doma kulture i Galerija Nadežda Petrović, 600.god. grada, LK "Ovčar banja"

                   - BEOGRAD, Galerija Singidunum - ULUPUDS, 15. Beogradska mini art scena

2009.god. - VRŠAC, Kafe galerija Arena, Iz kolekcije LK "Moja voda", Noć muzeja

                   - KNIĆ, Dom kulture, izložba LK "Gružanska jesen", 14. saziv

                   - ČAČAK, Likovni salon Doma kulture, Izložba druge LK "Ovčar banja"

                   - NIŠ, Galerija Savremene likovne umetnosti - Srbija, "Niški crtež"

2010.god. - VRŠAC, Fontana, Izbor slika iz kolekcije Oktobarske LK "Moja voda"

                   - GORNJI MILANOVAC, Moderna galerija Kulturnog centra, 10. Međunarodno bijenale umetnosti minijature

                   - BEOGRAD, Turistička organizacija Srbije, Iz kolekcije LK "Gružanska jesen"

                   - ČAČAK, Likovni salon Doma kulture, Izložba treće LK "Ovčar banja"

2011.god. - JAGODINA, Galerija Kulturnog centra, Iz kolekcije LK "Gružanska jesen"

                   - KRUŠEVAC, Galerija Kruševačkog pozorišta, Godišnja izložba Udruženja likovnih umetnika - ULUK

                   - BEOGRAD, Galerija Singidunum - ULUPUDS, 18. Beogradska mini art scena

2012.god. - GORNJI MILANOVAC, Moderna galerija Kulturnog centra, 11. Međunarodno bijenale umetnosti minijature

                   - ČAČAK, Likovni salon Doma kulture, Udruženje likovnih umetnika Kruševca - ULUK

                   - KRUŠEVAC, Narodni muzej, Druga godišnja izložba Udruženja - ULUK

                   - KRUŠEVAC, Narodni muzej, 53. Oktobarska izložba

2013.god. - GORNJI MILANOVAC, Moderna galerija Kulturnog centra, Udruženje lik. umetnika Kruševca - ULUK

                   - SURDULICA, Kulturni centar, "Mefest 2013. - Vlasinsko jezero", izložba LK

                   - VLASOTINCE, Kulturni centar, "Mefest 2013. - Vlasinsko jezero", izložba LK

                   - KRUŠEVAC, Galerija Kruševačkog pozorišta, Treća godišnja izložba Udruženja - ULUK

2014.god. - BRUS, Galerija Centra za kulturu, Udruženje likovnih umetnika Kruševca - ULUK

                   - GORNJI MILANOVAC, Moderna galerija Kulturnog centra, 12. Međunarodno bijenale umetnosti minijature

                   - GORNJI MILANOVAC, Likovna galerija Kulturnog centra, "Mina Karadžić", Savinac, 20. saziv LK

                   - KRUŠEVAC, Centar za stručno usavršavanje - CSU, LK "Vidovdan", humanitarna izložba i aukcija

                   - BEOGRAD, Galerija Ustanove kulture Palilula (NUBS), Udruženje likovnih umetnika Kruševca - ULUK

                   - KRUŠEVAC, Umetnička galerija Narodnog muzeja, 54. Oktobarska izložba

                   - KRUŠEVAC, Galerija Kruševačkog pozorišta, Četvrta godišnja izložba Udruženja - ULUK  

2015.god. - PARAĆIN, Galerija Kulturnog centra, Izložba Udruženja likovnih umetnika Kruševca - ULUK

                   - TORONTO (Kanada), Galerija Srpske nacionalne akademije, Izložba umetničkih dela časopisa "Ljudi govore"

                   - KRUŠEVAC, Umetnička galerija Narodnog muzeja, "Dokumenta 1962. - 2012.", Iz umetničke zbirke

                   - NIŠ, Narodni muzej - Galerija "Sinagoga", Godišnja izložba članova "MMUU Car Konstantin"

                   - UŽICE, Narodni muzej - Gradska galerija, 2. Memorijal "Milan Vergović" (po pozivu)

                   - KRUŠEVAC, Umetnička galerija Narodnog muzeja, 55. Oktobarska izložba

                   - IVANJICA, Galerija Doma kulture, 2. Memorijal "Milan Vergović" (po pozivu)

                   - KRUŠEVAC, Kulturni centar - Legat "Milića od Mačve", Godišnja izložba udruženja "Rasinijus" (po pozivu)

                   - ARILJE, Galerija Centra za kulturu, 2. Memorijal "Milan Vergović" (po pozivu)

                   - BEOGRAD, Galerija Jugoexport, "7 Priča Malog princa", izložba sedam autora

                   - ALEKSANDROVAC, Muzej vina, Godišnja izložba udruženja "Rasinijus" (po pozivu)

                   - KRUŠEVAC, Galerija Kulturnog centra, Peta godišnja izložba Udruženja ULUK

2016.god. - GORNJI MILANOVAC, Moderna galerija Kulturnog centra, 13. Međunarodno bijenale umetnosti minijature

                   - KRUŠEVAC, Umetnička galerija Narodnog muzeja, "Priroda - urbano", Iz umetničke zbirke galerije

                   - TRSTENIK. Likovni salon Doma kulture, Izložba Udruženja likovnih umetnika ULUK Kruševac

                   - BEOGRAD, Kuća Đure Jakšića, Izbor iz kolekcije LK "Mina Vukomanović Karadžić" - Savinac, 1994-2015.

                   - KRUŠEVAC, Umetnička galerija Narodnog muzeja, 56. Oktobarska izložba

                   - KRUŠEVAC, Galerija Legata "Milića od Mačve" - KCK, Šesta godišnja izložba ULUK Kruševac

2017.god. - BEOGRAD, Galerija `73, Izložba članova Udruženja likovnih umetnika Kruševca ULUK

                   - BEOGRAD, Galerija "Sanja" Sremčica, stalna postavka

                   - NOVI SAD, Kulturni centar - Mali likovni salon, "Letnja prodajna izložba"

                   - BEOGRAD, Umetnički paviljon "Cvijeta Zuzorić", Akademija lepih umetnosti i multimedija

                   - NIŠ, Galerija Niškog kulturnog centra - NKC, Izložba članova udruženja ULUK Kruševac

                   - TOPOLA, Galerija Turističke organizacije, Likovna kolonija "Lipovac" 45. saziv

                   - KRUŠEVAC, Umetnička galerija Narodnog muzeja, 57. Oktobarska izložba

                   - KRALJEVO, Narodni muzej, 17. Novembarski salon vizuelnih umetnosti (po pozivu)

                   - KRUŠEVAC, Galerija Legata "Milića od Mačve" - KCK, Sedma godišnja izložba ULUK Kruševac

2018.god. - BEOGRAD, Blok gallery, 45. Saziv slikarske kolonije "Lipovac"

                   - KRALJEVO, Gradska galerija, Izložba članova udruženja ULUK Kruševac

                   - KRUŠEVAC, Umetnička galerija Narodnog muzeja, Umetničke kolekcije VASPKŠ i Gimnazija Kruševac

                   - GORNJI MILANOVAC, Moderna galerija Kulturnog centra, 14. Međunarodno bijenale umetnosti minijature

                   - BEČEJ, Galerija "Krug" - Narodno pozorište, Izložba učesnika manifestacije "Bečej noću"

                   - BEOGRAD, Mala galerija Doma Vojske Srbije, iz zbirke LK "Mina Vukomanović Karadžić"

                   - TREBINJE (BiH), Muzej Hercegovine, Umetnička zbirka Galerije `73 iz Beograda

                   - KRUŠEVAC, Umetnička galerija Narodnog muzeja, 58. Oktobarska izložba

                   - KRALJEVO, Narodni muzej, 18. Novembarski salon vizuelnih umetnosti (po pozivu)

                   - BRATISLAVA (Slovačka), Pisztoryho Palac, Umetnička zbirka Galerije `73 iz Beograda 

 

                   

                                                                                                Likovne kolonije:

    

1999.god. - BRZEĆE, Elektrodistribucija   

2001.god. - ZOBNATICA, Umetnička galerija

                   - PALE (Rep. Srpska), 6. saziv

2004.god. - ZOBNATICA, Umetnička galerija

                   - KRUŠEVAC, Radio televizija Kruševac - RTK, "Umetnik u studiju"

2005.god. - ČAČAK, Dom učenika

                   - KNIĆ, "Gružanska jesen", 10. saziv

                   - ZOBNATICA, Umetnička galerija

2006.god. - KRUŠEVAC, Televizija Plus, Nedeljno popodne - "Gost umetnik"

                   - ZRENJANIN, "Crtež", Dom Angelina Kojić Gina, 16. saziv

                   - KNIĆ, "Gružanska jesen", 11. saziv

2007.god. - KRUŠEVAC, Kazneno popravni dom

                   - GORNJI MILANOVAC, "Mina Vukomanović - Karadžić", Savinac, 14. saziv

                   - BAČKA TOPOLA, "Panonija", Centar za kulturnu animaciju Novi Sad

                   - RUSKI KRSTUR, "Njaradi", 9. saziv

                   - KLADOVO, Đerdap turist, 8. saziv

                   - KRUŠEVAC, OŠ "Jovan Popović", 9. saziv

2008.god. - OVČAR BANJA, "Čačak 1408 - 2008.", Dom kulture i Galerija "Nadežda Petrović"

                   - KRUŠEVAC, OŠ "Nada Popović", 50 godina (1958 - 2008.)

                   - VRŠAC, oktobarska kolonija "Moja voda", 7. saziv

2009.god. - KNIĆ, "Gružanska jesen", 14. saziv

                   - OVČAR BANJA, Dom kulture Čačak, 2. saziv

                   - VRŠAC, oktobarska kolonija "Moja voda", 8. saziv

2010.god. - ROGAŠKA SLATINA (Slovenija)

                   - OVČAR BANJA, Dom kulture Čačak, 3. saziv

                   - VRŠAC, oktobarska kolonija "Moja voda", 9. saziv

2011.god. - VRŠAC, oktobarska kolonija "Moja voda", 10. saziv

2012.god. - BEOGRAD, "Paleta", Dom učenika srednje železničke škole

2013.god. - VLASINSKO JEZERO, "Mefest"

                   - GORNJI MILANOVAC, "Mina Vukomanović - Karadžić", Savinac, 20. saziv

2014.god. - KRUŠEVAC, Centar za stručno usavršavanje - CSU, "Vidovdan - tragovi večnosti"

                   - DVORANE, 42. saziv

2015.god. - VITOŠEVAC, 3. saziv

2016.god. - VITOŠEVAC, 4. saziv

2017.god. - LIPOVAC, 45. saziv, Kulturni centar Topola

2018.god. - BEČEJ, Umetnički festival "Bečej noću"