Korisničko ime      Lozinka

Nemaš nalog? Registruj se

Profil

Opšte informacije

Ime i prezime

Ljubodrag Jankovic Jale

Godina rođenja

09.03.1932.god.

Živi i radi

U Beogradu

Fakultet

Fak.Prim>Umetn.-slikars.

U klasi profesora

prof. Vinka Grdana

Član udruženja

ULUPUDS-a od 1957.god a ULUS-a od 1961.god..

Ljubodrag Jankovic Jale rodjen je 09.03.1932.god. u Pirotu.  Od 1947. do 1951. god. pohadja srednju skolu za primenjenu umetnost( odsek grafike) u klasi profesora M. S. Petrova. Potom je ,godine 1954, diplomirao na Akademiji primenjenih umetnosti ( odsek slikarstvo ) u klasi profesora Vinka Grdana.

Do 1968. god. bavio se raznim disciplinama iz oblasti primenjene umetnosti, a kao ilustrator saradjivao je sa vise izdavackih kuca. Godine 1962. izabran je za asistenta na odseku Primenjenog slikarstva na Akademiji primenjenih umetnosti u Beogradu, a pet godina kasnije , izabran je za docenta ( na predmetu Vecernji akt ).

Clan ULUPUDS-a postao je 1957.god, a u clanstvo ULUS-a primljen je 1961.god. Pored niza samostalnih izlozbi, ucestvovao je na mnogim kolektivnim izlozbama u zemlji i inostranstvu. Bio je redovni profesor ( na predmetu Akt ) na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu

              Ono sto slikar nosi u sebi kao konstantnu vrednost jeste sadrzaj slike. To je, u stvari, nekad mutna, a nekad jasna predstava onoga sto zeli da izrazi kroz odredjenu formu. To je stalno cudjenje i divljenje pred prirodom i zivotom, otkriveno u detinjstvu, negovano u mladosti, bruseno u zrelim godinama, sa stalno pothranjivanom potrebom za iskazom tih stanja i osecanja sveta. Tako je covek, kao inkarnacija cuda, cak cudesnog, dobio i jos uvek ima centralno mesto u mojim preokupacijama, uz stalne promene i dodatke flore i faune, kao ambijenta njegove egzistencije. Mislim da ce ovo i dalje biti polje moga interesovanja, jer predstavlja nesaglediv izbor za modifikaciju oblika, prostorai atmosfere.

                                                                                                                    LJUBODRAG JANKOVIC JALE

                      

 

 Prinudno zivljenje u pandemonijumu koji je sagradio sopstvenim rukama i istovremeno  vecna nostalgija za povratkom kolevki majke Prirode- jesu jedini plodovi imaginacijeLjubodraga Jankovica ... Utocista, sazdana od hladne lepote kristala ili bujnih eksplozija lisca, zilica, semenja i vlati jesu utocista ljudi- Jankovicevih sinonima za "zrtvu zivota."

                                                                                                                   ZIVOJIN PAVLOVIC ( 1965 )

                                   

 

    "...Bitnija, sakrivena istina ovih slika je...u njihovom bezglasnom prkosenju smrti i besmislu zivljenja kao njenom obliku, u njihovoj volji za zivotom... Ove slike meni pricaju o smrti kao jedinoj, nepravednoj nagradi za covecnost ali i o hrabrosti da se potrazi sopstveni smisao u besmislenosti ovog sveta kao jedinom pravom zalogu covecnosti."

                                                                                                                  DRAGOSLAV MIHAILOVIC ( 1969 )

                               

  

    " ( Lj. J. ) je slikar prizora i atmosfere koja oscilira od kosmara jave do nestvarnosti sna...Naglasenoj literarnoj komponenti, koja se sastoji u docaravanju atmosfere kataklizme, egzistencijalne otudjenosti i pustosi, sve ubedljivije se pridruzuje i cvrsce prozima likovno- izvodjacko majstorstvo i pikturalna osetljivost."

                                                                                                                   SINISA VUKOVIC ( 1972 )

                            

     

  " Slikar- pesnik Ljubodrag Jankovic Jale, vise nego ikoji drugi iz njegove generacije, ophrvan je podmuklim cinjenicama ljudske netrajnosti. Poput mnogih drugih koje muci sutrasnjica i covek u njoj i Jankovic-Jale punom snagom duha i slikarskog majstorstva odao se razmisljanju o covekovoj sudbini, o covekovoj sutrasnjoj noci."

                                                                                                                   BOZIDAR TIMOTIJEVIC ( 1973 )

                                     

  

 ` Jankovic, sjedne strane, ostaje veran figuri, gotovo njenoj renesansnoj lepoti u determinisanju forme kao likovnog fenomena , a s druge pak strane, u psihologizovanju licnosti i atmosfere postaje na izvestan nacin zagonetan."

                                                                                                                  VLADIMIR ROZIC ( 1974 )

                        

    

   " Jankovicev slikarski koncept sadrzi tri bitna elementa koji ga definisu i formalno i simbolicno...Dalja stilska karakteristika je u doslednosti figuralnom opredeljenju. Jankoviceva figuracija, medjutim, morfoloski je uslovljena unutarnjim razlozima, nuznoscu izraza odredjenih sadrzaja: ona ne dokazuju nista sto nije u osnovi bica slike kao autonomne likovne celine... Jale je prevashodni istrazivac slikarskih formi, upravo- egzistencijelnih problema forme. Njegov oblik nije lep, on je istinit, ubedljiv. Deformacija je konstitutivni element ljudske figure u funkciji ekspresije, potenciranja izraza. Forma je plasticna, voluminozna, skulptorski shvacena."

                                                                                                                  SRETO BOSNJAK ( 1979 )

                            

   

  " Jedno od specificnih obelezja Jaletovog dela je izvesna "skulptoralnost" forme. Vec tri decenije pazljivo pratim sta Jankovic-jale radi i znam da ne pripada onom soju slikara koje nazivaju "intelektualcima"; takodje znam da ni sa kakvim programom ili prosedeom niti hoce, niti moze da zivi, a ni da radi. Slika nagonski, ali sa njegovih dela veje nostalgija za trecom dimenzijom. Uostalom, atelje mu je pun plastike, zdelane od voska ili gline. U sebi nosi odlicja i slikara i vajara: potrebu da dotakne volumen i kozom, a ne samo da ga "docara". Zelja da materiju propusta kroz sake u njemu je toliko jaka da se s vremena na vreme laca modelovanja "za svoj gros". Dodirujuci skulpturu, podleze specificnom uzbudjenju koje se jedino moze porediti erotskim dozivljajem. Uostalom, za njega je dojka najlepsi moguci prirodni oblik...

                

 

...Coveka na njjegovim slikama retko kad je okruzavalo ista drugo do kamen, voda, nebo, zivotinje i bilje. Rezultat svega toga stekao se u Duhu: odnos ljudskog tela i pomenutih elemenata deluje paganski."

                                                                                                                  ZIVOJIN PAVLOVIC ( 1988 )

                           

  

     Ljudska bica ogoljena od elementarnih formi su stamena, kao od granita isklesana i odisu snagom i samodovoljnoscu u punoj osamljenosti, cak i kada su okruzeni sebi slicnima. Njihova smirenost puna dostojanstva je prkos smrti i nestajanju. Uprkos tragicnoj viziji zivota, ljudi na Jaletovim slikama i crtezima nisu spremni da uteknu iz njega. Okamenjeni kao da su postali deo neorganskog sveta koji je nadisao kratkotrajni ljudski vek. Cudna bica Jaletove fantazije zive u nestvarnom svetu sazdanom po njihovoj meri. Iako bilje cuva neka prisecanja na prirodne oblike, ono je neprepoznatljivo. Njegova bolesna bujnost jos vise naglasava trajnu datost ljudskih oblika na slikama. U tom svetu cudnog i izmisljenog nadju se ponekad i kristali- hladni, jasno ocrtanih kontura, nametljivo pravilnih oblika. Tim svojstvima oni se rvu na slikama sa neukrotivim klijanjem bezivotne flore, koja, cini se, pred nama menja svoje oblike..."

                                                                                                                  SRETEN PETKOVIC ( 1988 )

                                              

      

 " Slikarstvo Ljubodraga Jankovica Jaleta snazno je utemeljeno u srpsku bastinu i to kako slikarsku tako i knjizevnu u delu koji spada u usmenu, knjizevnost, posebno mitologiju i legende. Ono sto iz tih minulih vremena najvise odgovara njegovom senzibilitetu pretocio je u dva sveta: antropoloski i floralni, pri cemu ovu podelut reba uzeti uslovno, jer je Jaletov covek neraskidivi deo prirode. Jaletovi aktovi( uglavnom zenski ) nemaju vremensku dimenziju jer, ma koliko da sobom nose sva prosla vremena, isto toliko isijavaju neku buducu snagu. Njegovi aktovi nisu poeticni, naprotiv, uglavnom su tipizirani, ali sa enormnom kolicinom univerzalne energije vizionarski se namecu. "

                                                                                                                  GORDANA VASILJEVIC ( 1996 )

                                        

 

  " U Jaletovom pristupu nije bilo ni integrativnog, istoriski povratnog i sintetickog razmisljanja tipicne medijale, ni zestine angazovanog, kritickog i oniricnog slikarstva Nove figuracije, a ni surovog nadrealizma slika Dade, Ljube, Velickovica. Jaletova fantastika je poeticnija, razblazenija, manje eksplicitne poruke i znacenja , sa naglaskom na bizarnom... Istovremeno zagonetan, tajanstven"magicni nadrealizam" ovog slikara je i jednostavan: u formi, ukupnoj ikonografskoj strukturii i pojedinacnom obliku."

                                                                                                                   BALSA  RAJCEVIC ( 1996 )

                                       

   

    " Ako bi trebalo odgovoriti na pitanje koja je osnovna odlika Jaletovog slikarstva, odgovor bi bio da je to borba za ljudsko telo. Ali, to nije borba za telo po sebi, to nije puko ocuvanje prirodnog oblika, ta borba ima dubok, iskonski smisao- to je borba za obnovu zivota. Telo je u ovom slikarstvu metafora velike kosmicke promene: radjanja zivota, njegovog nestajanja i nastajanja iz nestajanja. Od vremena svog slikarskog formiranja do danas Jale se bavi ovim pitanjem i spada u red onih slikara koji nisu menjali svoju pocetnu ideju, nego su je razradjivali, varirali i produbljivali ne bi li slikarev odgovor ( ako je to odgovor, a ne novo pitanje ) bio obuhvatniji i ne bi li ova iskonska tema postala bliza savremenom coveku koji se, stremeci prema buducnosti, sve vise udaljava od samoga sebe... Jedna od karakteristika Jaletovih figura jeste nagost...Simbol izvora blagodati zive i nezive prirode, ona je ritual vanvremenog, znak je ociscenog tela, a ono je na slikama ovog slikara ili obliveno vodom, ili se nalazi u blizini vode, ili iscekuje vodu. U tim mitskim ili potopskim vodama, ili u vodama krstenja vrsi se inicijacija, telo iz jednog stanja prelazi u drugo; ili iz greha prelazi u zivot pun vrline, ili iz " voda smrti "prelazi u vode zivota po prirodnom ciklusu vecnog vracanja."

                                                                                                                    BRANKO KUKIC ( 1996 )

                                     

   

 " U psiholosko- emotivnom smislu, sve Jaletove slike nose karakter velikog iscekivanja, otkrica neceg nepoznatog, nespoznatog, preteceg u nama, u nasoj istoriji, nasim mitovimna, religijama i celoj nasoj morfogenezi...Iz koje to prirode izrastaju ove mocne figure i u koje svetove odlaze? Kao da izrastaju iz nekog prvobitnog rastinja, paprati vlaznih prasuma i pocetne plodnosti zemlje. uzdizu se, monumentalnei visoko uspravne, iznad beskrajnih horizonata, tajanstvene i pespolne, kao otelotvorenje praiskonske svesti koja tezi nekoj nedoseznoj svetlosti smisla."

                                                                                                                   SRETO BOSNJAK ( 1996 )

                       

   

  " Slika Hestija je i jedan lep primer kako je slikanje isto sto i zrtvovanje! Kako je slika nalik ili je isto sto i zrtvenik i ognjiste!A zrtvenik i ognjiste su supstanca i zacetak hrama! U slici je, u stvari, bozanstvo slike kao sto je u vatri bozanstvo vatre. Zato je ognjiste uvek ogradjeno kao sto je i svaki zrtvenik ogradjen i kao sto je svaka slika nekim ramom uramljena. Smisao te ograde ili tog hrama je u tome da simbolicki zastiti bozanstvo vatre, ili zrtvenik ili sliku...hestija je boginja ognjista, cuvarkuca, drevno bozanstvo u cijem su se znacenju slozili mudrost i ekonimija vatre i zudnja za spokojstvom, slogom i mudroscu i u porodici i u siroj zajednici. Ona boravi u svakom zrtveniku i svakom ognjistu i svaka je kuca njen hram, a domacin kuce njen svestenik. Otuda joj tolika vecnost i tolika snaga. Tako je kod ove Jaletove slike i ime vazno i znacajno. Jer ime njegove slike u vezi sa bicem slike, putokaz ka sustastvu slike."

                                                                                                                   MILENKO RADOVIC ( 1997 )

                                           

    

   " Jaletovu slikarsku viziju prozima kultni osrcaj sekularne, svetovne sakralnosti, sto vec samo po sebi delujeprestupnicki, jer odudara od tradicijepo kojo je osecanje svetosti neodvojivo od religijske svesti. Jale kao da hoce da pokazeda poreklo spoznaje svetosti seze u dubine neprosvetljene verom, u tamne prostore prereligiske, magiske mistike. Opazanje svetinje, prema Jaletovom iskustvu, neodvojivo je od osecanja zivota. Inkarnacija tog osecaja je otelotvorena u iskonskoj predstavi " Velike majke" ciji kult prethodi teologijama potonjih bogova...Jaletova mitska zena olicava suprotnost profanisanoj, istoriskoj predstavi individualne zene-ljubavnice. To ne znaci da je "Velika majka" na Jaletovim platnima bespolno bice. Hipostazu njenog pola Jale pretvara u kultni simbolsvetlosti. U  tom cinu ima neke paganske cednosti i smernosti koja nas vuce ili gura u transgresiju."

                                                                                                                    DJORDJE KADIJEVIC ( 1996 )

                                 

  

  " Kakva je to sifra koju nose Jaletove slike i stotinak malih figura u terakoti i bronzi, koje su na rafovima njegovog ateljea u poretku kome kao da nece biti kraja?... Otkuda ova "monumentalna forma" u njegovim skulpturama, u tim, pradoksalno, figurama malih dimenzija i kako rastumaciti taj osecaj koji gledalac ima, kao da ove monumentalne zenske figurine na slikama, najcesce usamljene, " nicu iz zemlje", " iz vode"?...Otkuda to dvojstvo slikarskog i vajarskog? Razume se, tu je i pitanje : nije li Ljubodrag Jankovic Jale, koji je u javnosti pre svega poznat kao slikar, veci mozda kao Vajar ili bar isto toliko dobar kao i slikar?"

                                                                                                                    SRETEN   PETROVIC ( 1998 )

                                  

 

     " Monumentalnost i svedenost jaletovih figura, jos od ranih radova trazili su prosede zasnovan na svetlo-tamnom i skulptoralnoj formi. Vremenom i sazrevanjem figure u simbolsku predstavu, tvrdina svetlo-tamnog ublazena je finocom proosecajnih valerskih tkanja, cija se igra sa povrsine figura prenosi na okolni prostor i predmete u njemu... U pojedinim njegovim delima zrele faze u okviru te vrlo ublazene skulptoralne forme i valerski tretiranih masa javljaju se prodori cistog hromatskog zvuka, najcesce iz registara hladnih, plavih tonova."

                                                                                                                    ZORAN  PAVLOVIC ( 1999 )

                                                  

 

 " Zaronivsi u zahudjene dubine paganskog mita, ovaj umetnik je jednom magiskom operacijom preneo ikonografiju i stil monumentalne skulpture u domen slikarstva , u kome zena ima status boginje. Snazna, robusno gradjena zena preuvelicanih zenskih i materinskih svojstava, osnovna je jedinica Jaletove kosmogonije... Njegove zene, te bregovite pradrevnice, kao da ne poticu sa ovog sveta, vec iz nekog viseg bivstva o kome se ne zna gotovo nista. Gromadno nepokretne, one opstoje u svome posebnom hiperrealitetu, "medju javom i med snom", u svom apsolutnom monumentalnom spokoju i tisini tako bliskoj grobnom muku. Te zaledjene ispolinke, zene-monoliti, zagonetne i usamljene, utopljene u fluidne sive i jantarne izmaglice i tajanstvene koprene ili u plavi kobalt, bude natalozene i potisnute " simbole arhetipskog ukazanja" (Jung). No, one kao da ucestvuju u nekom magisko-religioznom obredu,ukazujuci na ono drugo, demonsko lice erosa, na mutnu spregu erosa i tanatosa."

                                                                                                          DRAGAN  JOVANOVIC  DANILOV ( 2000 )

                                    

 

  " Specifican duh Jaletove umetnosti blizak je tvorevinama sna, somnabulno fantasmagoricnim vizijama, koji je u svojoj poetskoj slojevitosti protkan osecanjem, nagovestajem tajanstvenosti, misterije enigme, ceznje za nepoznatim, onostranim, alogicno-bizarnim...Jaletova slikarska vizija je prividno realna a irealna, razumljiva i nerazumljiva, prepoznatljiva i neprepoznatljiva, istovremeno slika i ovostranog i onostranog sveta; figura na njoj ima i ljudska i neljudska preobrazena obelezja. To vazi i za zivotinjske figure, koje su cesto na granici realnog i monstruoznog, prepoznatljivog i cudovisnog. Takodje, prostor ima dvosmislen karakter: prirodan i neprirodan, stvaran i izmastan, prepoznatljiv i nepoznat, zemaljski i nezemaljski, cesto astralan, lunaran ili edenski po karakteru."

                                                                                                                     BALSA  RAJCEVIC ( 2001 )

                                              

   

    Zapravo, kada se dublje analiziraju, viseznacno shvate i protumace, Jankoviceve "minijature" , de facto, to su iste figure sa njegovih slika, koje su se same razmestile po praktikablima i sobom postale skulpturama."

                                                                                                                    SLOBODAN  SLOVINIC  ( 2004 )

                                                

   

 " Svoja ogromna, monumentalna platna Jale svodi na male skulpture visine od dvadesetak santimetara... Ne moraju dimenzije da budu gigantske da bi delo zracilo monumentalnoscu. To su njegove slike i crtezi koje je preneo u drugi materijal. One bi, po svom sklopu, tom drugom materijalu vise odgovarale. I u tom je velicina ovog autora. Uspeo je da jedan cisto vajarski zahvat pretoci u dvodimenzionalni slikarski poduhvat, pa da ga zatim prevede u trodimenzionalni skulptorski. Njegove figure su i na platnu imale sve odlike koje poseduju i u ovim malim formama. Poetika je potpuno ista.

                                                                                                                   VASILIJE  B.  SUJIC ( 2004 )

                                                       

   

    " Jale je svoje slikastvo izgradio na poniranju u kult zemlje i velike tajne radjanja..Ovaj umetnik sagledava razmere snazne, robusno isklesane arhizene preuvelicanih materinskih svojstava u kojoj ..vidi veliku pramajku, koju su svi obozavali.  Njegovo slikarstvo opsednuto je kultom obline, jedrosti, obilja volumena. Na svojim platnima i crtezima Jale je sacinio jedinstvenu likovnu hroniku vrtlarica, utopljenica, usamljenih jahaca, pastira, divljih trava. Opijen vecnim klijanjem i obnavljanjem mitskog bilja Jale je razvio tip antropomorfnog pejzaza. Tu se pojavljuju bica iz paralelnih svetova, zivotinje izvucene iz dubokog mraka podsvesti. "

                                                                                                          DRAGAN  JOVANOVIC  DANILOV ( 2005 )

                                                                       

   

                                                                                             NAGRADE

 

 

- 1967.god.  Nagrada "Neven" za ilustraciju u Novom Sadu

- 1973.god.  Nagrada "Svetozar Markovic" za slikarstvo u Svetozarevu

- 1974.god.  Nagrada za slikarstvo Udruzenja likovnih umetnika Srbije ( Zlatna paleta); Specijalna nagrada na VIII memorijalu Nadezda Petrovic u Cacku

- Otkupna nagrada "Jugoeksporta" na XV Oktobarskom salonu. Treca otkupna nagrada na izlozbi "Beograd-inspiracija slikara"

- 1976.god.  Prva nagrada na izlozbi " Beograd- inspiracija slikara"

- 1978.god.  Otkupna nagrada SIZ-a Kulture Vojvodine na VI Trijenalu savremenog jugoslovenskog crteza  u Somboru

- 1981.god.  Prva nagrada za slikarstvo na izlozbi" NOB u delima likovnih umetnika Jugoslavije

- 1982.god.  Prva nagrada za crtez na izlozbi "Beograd1982

- 1986.god.  Velika plaketa Univerziteta umetnosti sa diplomom

- 1997.god.  Nagrada "Politike" za slikarstvo iz fonda "Vladislav Ribnikar"

- 1997. god. Nagrada za zivotno delo ULUPUDUS-a

  

                                                                                       INSTITUCIJE U KOJIMA SE DELA NALAZE

 

 

-  Muzej savremene umetnosti- Beograd

- Narodni muzej Beograd

- Muzej grada Beograda

- Vojni muzej u Beogradu

- Muzej prvog srpskog ustanka

- Muzej revolucije

- Narodna biblioteka Crbije

- Savezna skupstina Jugoslavije

- Izvrsno vece Srbije

- Jugoeksport- Beograd

- Zbirka slika RTS- Beograd

- Zbirka galerije grafickog kolektiva- Beograd

- Galerija savremene umetnosti- Nis

- Zbirka sicevacke kolonije- Sicevo

- Zbirka slika Classic fabrike duvana- Nis

- Galerija Nadezde Petrovic- Cacak

- Galerija portreta- Tuzla

- Moderna galerija- Valjevo

- Galerija savremene umetnosti-Lazarevac

- Galerija savremen umetnosti -Zrenjanin

- Zbirka SIZ-a za kulturu Vojvodine, Novi Sad

- Zavicajni muzej- jagodina

- Muzej keramike- Arandjelovac

- Zbirka savremene galerije grafika, Subotica

- Moderna galerija -Gornji Milanovac

- Zbirka slika kolonije- "Sumarice"

- Galerija "Srbija" - Kragujevac

- Zbirka slika galerija - Pirot

 i u mnogim zbirkama u zemlji i inostranstvu 

                                                                                             IZLOZBE

 

 

- 1962.god. Beograd, Gal. ULUS, slike

-1965. god. Beograd, Gal. Graficki kolektiv, crtezi

- 1969. god. Beograd, Graficki kolektiv, slike

- 1969.god.  Novi Sad, Gal. Tribina mladih, slike

- 1973.god.  Beograd, Likovna gal. Kult. centra Beograd, slike

- 1973.god.  Skoplje, gal. Centra za kulturu, slike

- 1974.god.  Svetozarevo, Muzej naivne umetnosti, slike

- 1979.god.  Beograd, likovna gal. KC, Beograd, slike

- 1980.god.  Beograd, Gal. Interkontinental, slike

- 1983.god.  Beograd, Gal. NU Braca Stamenkovic, crtezi

- 1986.god.  Svetozarevo, Gal. Zavicajnog muzeja, crtezi i graf.

- 1988.god.  Valjevo, Moderna gal. slike i crtezi- rani period

- 1996.god. Beograd, Gal. Verica DS art, slike, per. 1960/78

- 1996.god.  Beograd, Likovna gal. Kult. centra, period 1978/96

- 1997.god.  Zrenjanin, Savremena gal., slike

- 1998.god.  Pirot, Gradska gal. slike, izbor 1960-98

- 1998.god.  Nis, Gal. savr. umetn. slike, izbor 1960-98

- 1998.god.  Jagodina, Centar za kult, slike

- 1999.god.  Zemun, Gal. 107, slike, izbor iz ciklusa 1972-99

- 2002.god.  Pozega, Gradska gal, slike

- 2002.god.  Cacak, Likovni salon Doma kulture, slike

- 2004.god.  Beograd, Likovna gal. Kult. cent. Bgd.skul-crtezi

- 2005.god.  Pariz, Kult. centar srbije i CG, slike i crtezi (Lj. Jankovic,R.Lalic, S. Zecevic)

- 2005.god.  Beograd, Gal. "Pariski krug", slike i crtezi, ( Lj. jankovic, R. Lalic, S. Zecevic)

- 2005.god.  Lazarevac, Centar za kult. slike, izbor 1970-2005

- 2007.god.  Beograd, Gal. Eurocentar, sam. izlozba slika povodom promocije monografije Lj. Jankovica

- 2007.god.  Valjevo, Moderna galerija, samostalna izlozba

"Jedan slikar, jedna slika"(Pastir",triptih, 1998.)

- 2008.god.  Kragujevac.gal. Nar. muzeja, slike iz opusa

- 2008.god. Beograd, gal. Dar-Mar,samost. temat. izlozba " Pokretni praznik"

    

 

                                                                                        GRUPNE IZLOZBE U ZEMLJI

 

- 1957.- 1962.god. Beograd- Izlozbe grafike u boji

- 1962. god. Beograd- novoprimljenih clanova ULUS-a

- 1962.god. Beograd-Zagreb-Ljubljana-Novi Sad-Skoplje izlozba "Vizuelne komunikacije"

- 1962.god.  Beograd "Novi oblici nadrealizma"

- 1964.-1971.god.  Beograd- Izlozbe "Zlatno pero Beograda"

- Beograd-Zagreb- Ljubljana-" fantastika u crtezima savremenih beogradskih umetnika"

- 1966. - 1991.god.  Beograd-Izlozbe grafike "Beogradskog kruga"

- 1966.- 1986.god.  Beograd- Izlozbe "Oktobarski salon likovnih i primenjenih umetnika Srbije

- 1968.- 1978.god.  Zagrebacke izlozbe jugoslovenske grafike

- 1969.- 1991.god.  Zagreb- Zagrebacke izlozbe jugoslovenskog crteza

- 1967.god.  beograd- Treci jugoslovenski Trijenale likovnih umetnika

- 1968.god.  Skoplje-Bitolj-Pristina-Prizren - " Od fantastike do nadrealizma"

- 1970. god. Svetozarevo- "Fantastika u srpskom slikarstvu"

- 1970.god.  Nis- Likovna kolonija - Sicevo 1964-1969.

- 1971.god.  Bor-Kraljevo- Pirot- fantastika u srpskom slikarstvu

- 1972.god.  Beograd- "Kriticari su izabrali" 

- 1972.god.  Nis i Mostar- "Nadrealizam posle rata u Srbiji"

- 1973. god.  Beograd- "Od enformela do nove figuracije"

- 1973.god.  Nis- Retrospektiva sicevacke kolonije "Sicevo 1964-1973"

- 1974.god.  Crtezi - VIII likovni salon "13 novembar"

- 1975.god.  Beograd- Jubilarna izlozba 30 godina ULUS-a

- 1975.god.  Kragujevac- Likovno stvaralastvo Srbije-"ULUS 75"

- 1975.-1984.god.  Sombor-V,VI i VII Trijenale savremenog jugoslovenskog crteza

- 1975.god.  Sarajevo- Savezna izlozba jugoslovenske savremene umetnosti

- 1976.god.  Beograd-Zajecar-Kraljevo-Nis-Jubilarna izlozba 25 godina ULUPUS-a

- 1977.god.  Beograd- Likovna galerija Lazarevac-Subotica-Jugoslovenske likovne kolonije

- 1977.god.  Subotica- Jugoslovenska grafika

- 1980.god.  Beograd-" Iz ateljea beogradskih slikara"

- 1981.god.  Sarajevo-Skoplje-" Iz ateljea beogradskih slikara"

- 1981.god.  Beograd NOB u delima likovnih umetnika Jugoslavije

- 1981.god. Beograd- Zagreb i Sarajevo- NOB u delima likovnih umetnika jugoslavije

- 1988.god. Beograd-Sesti beogradski trijenale jugoslovenske likovne umetnosti

- 1988.god.  Beograd- Izlozba "Zlatne nagrade"

- 1989.god.  Beogrda- Izlozba za aukciju u korist privrednog preporoda Srbije

- 1990.god.  Valjevo- pet godina Moderne galerije Valjevo

- 1992.god. Gornji Milanovac- Drugi internacionalni bijenale minijature

- 1993.god.  Arandjelovac- Beograd-"Svet keramike"

- 1993.god.  Beograd- Prvi bijenale crteza i male plastike

- 1995.god.  Valjevo- Deset godina Moderne galerije Valjevo

- 1995.god.  Nis " Sicevo 1964-1994."

- 1995.god.  Beograd- Drugi bijenale crteza i male plastike

- 1996.god.  Beograd- "Slikarstvo prizora"

 - 1996.god.  Beograd- Nova muzejska postavka- Muzej savremene umetnosti Beograd

- 1996.god.  Beograd- IX trijenale jugoslovenske keramike

- 1996.god. Valjevo- " Metafizika- mrtva priroda"-Moderna galerija

- 1997.god.  Valjevo-" Nove slike"-Moderna galerija

- 1997.god. Valjevo- "Kriticari su izabrali"

- 1997.god.  Valjevo- III beogradski bijenale crteza i male plastike

- 1998.god.  Valjevo " Art ekspo"

- 1999.god.  Valjevo- Dobitnici "Politikine" nagrade 1932-1998

- 1999.god.  Valjevo- 50 godina fakulteta primenjenih umetnosti u beogradu

- 2000.god.  Valjevo- Srpsko slikarstvo XX veka- Narodni muzej Beograda

- 2000.- 2000. god. Valjevo - Stalna muzejska postavka - Muzej savremen umetnosti

- 2000.god.  Valjevo- Medjunarodna izlozba "Svet keramike"

- 2001god.  Valjevo- Izlozba beogradskih slikara, poklon zbirka Ministarstva kulture Srbije  Savez  skupstini  Jugoslavije

- 2004.god.  Valjevo- Izbor radova "Antologije srpskog slikarstva druge polovine XX veka"

- 2005.god.  Gornji Milanovac- Osmi medjunarodni bijenale umetnosti minijature

- 2006.god.  Beograd- Tesli u cast- Radionoca duse

 

 

Ljubodrag Jankovic Jale je do sada imao  preko seststotina  izlozbi  u zemlji i inostranstvu.

Beograd

Atelje:  +381112402329

Stan :   +381113860138

 

e-mail: tara2janko@gmail.com